mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 april 2022

känns bra att kunna hjälpa till


började dagen med att rensa ut
i min garderob
många byxpar hade krympt
och några klänningar hade 
oxå ändrat form



men inte behöver man kasta bort
utan nu skänkte jag det vidare
till dom Ukrainska kvinnorna
som bor här i staden


det finns en så underbar "affär"
där dom får komma och hämta
10 saker var ...


och så är det någon liten
kisse från Ukraina som ska bli mätt
Hedda har ju bytt foder
så de här blev över
(hoppas få bild på kissen)

set känns bra att lämna på 
ett så här seriöst ställe


en sväng ner till Skitviken
och matade änderna 
Vi är ju pensionärer och då ska man 
mata änderna ⁉🤣


Tänker på Ruben Nilsons visa
Fimpen och tändstickan...
Ett högre väsen i stadens sopmaskin 


köttbullar är aldrig fel





Lennarts grej

och min grej
som jag ser fram mot detta


vi fortsätter på spåret Ukraina
på eftermiddagen åkt vi till
Hallstahammar för att hämta piroger
som två Ukrainska kvinnor bakar och säjer 
för att tjäna en liten slant


våra piroger stod i ungen när vi kom
så vi fick vänta 



men vad gör det
blev bjudna på
Ukrainsk påsktårta och te
under tiden


så var vi förbi hos Hannah
och hämtade en klättermöbel
till Hedda
Hannahs kisse är inte intresserad


Pirogerna är fortfarande ljumna
vist ser de härligt ut
olika fyllning 
blir en överraskning 

tänk nu tjänade kvinnorna några kronor
och jag fick massor av goda piroger
dom hjälper mej och jag hjälper kvinnorna
de är vinn vinn


så gott 
det var morot o lök o kål 
i den här


så skulle det skruvas kattmöbel



kan säga att hon 
blev förtjust




efter noggrann genomgång 
somnade hon


vist blir det fint 


mina nya favoriter på TV



och Lennart han har full koll på 
snooker 



armen gör ont
och börjar rodna
fågeln sitter i en rosa 
solnedgång i kväll
covid vaccin nr 4:a


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vi har också ett ställe där man kan bidra,varit där med jackor,skor och lite annatsom dom frågade efter,känns skönt att kunna göra någonting iaf.Kul att Hedda gillade trädet,hon har det så bra hos er så jag blir varm i hjärtat.Pirogerna ser gudomliga ut.Hoppas att du bara får en lite bulle efter sprutan och slipper sjukdomskänslan✊️🍀❤️