mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 april 2022

Familjen ögondroppe


dagen började med en tur till
Skuggans Gröna
ett café ute på 
riktiga LANDET
vid Långtora kyrka

(bilden från nätet)


det var JÄTTEMYCKE folk
så vi kröp in i ett hörn ute
blåste lite men inte 
så de störde
inne i hörnet
Solen värmde
och tranorna flög 
högt i skyn


dagens lunch


med efterrätt 


en macka två bestick
likaså med bakelsen

Dela 
dock inte lika


efter lite vila hemma i sängen
blev det balkonghäng


familjen ögondroppar
kl 15 är det dax igen


den här lite större droppflaskan
är Mattes och min 
husse har den lilla


jag behöver ingen droppe nu 
 jag får mina på morgonen 


medans husse o matte får droppar
flera gånger om dagen


de kan dom ha ...


vad sägs om lite uppstekt palt
kanske inte de man 
BRUKAR/FÖRVÄNTAR
sej på långfredagen
men det var öppnat paket och kort datum

jag fick en "palt på tvären"
så jag fick lov att lägga mej en stund
men de gick fort över 
efter 1 timme var jag på 
benen igen


och vi kunde ta en tur
ut i det fina vädret


någon typ av olvon
som blommar 
ja den har nästan blommat över

våran lilla promenad...


kvällens TV
Masked Singer
och det var Rymdkoalan som
fick ta av sej masken
och det visade sej vara
Lasse Holm


fredagsmys


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så god mat👍👍👍Skönt med fint väder,här var det iskallt men vinden har lugnat sig idag👏🤗🌞