mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 23 april 2022

Ett för oss nytt ställe ...får ⭐⭐⭐⭐⭐


INTE BARA I KUNGSTRÄDGÅRDEN
utan även här i Västerås
blommar körsbärsträden


och magnolian





och en och annan lilja på gång


och äntligen har vi besökt 
Café Mosaic
har ju pratat om det länge 
öppnade i nov -21


vi tog oss en lunch


jag en risotto med pumpa


och Lennart kyckling


och så kaffe o kaka
allt till 
STOR BELÅTENHET
helt klart ett ställe
vi kommer åter till


det är en kyrka som är omgjord
så fint och så härlig
stämning
mitt i city dessutom



Lennart var in till Alexander på Eggehorns



för att kolla om det fanns något 
nytt/gammat objektiv
ett av hans har ju pajat
Men inte då 
många fanns det 
men inget som passade
till hans kamera


när vi kom hem var jag så trött
att jag somnade på en gång
och när jag vaknade
var det kaffedax


kvällens mat
en pizza med raster


kycklingen i tomatsås blir basen
sen kokt potatis lite tomater o lök
och så lite ost på toppen


blev så bra 


Va då?
han gick ju härifrån
då MÅSTE det ju 
vara OK att lägga sej  här



kvällens TV


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vackert och gott,blir många plus👍