mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 april 2022

Glatt överraskad av COOP


vi har ändrat dag från måndag till tisdag
då Kerstin ska ha datakurs på måndagar
och jag kommer att ha gruppträning
för höften på måndagar
MEN vad spelar de för roll
vi har lika trevligt ändå


då var det dax för Lennart att åka till 
Optalmica och vänster öga fixat
Kjelle skjutsar ner honom


en blommserkavalkad
från våran gård
Scilla


påsklilja


fick inte till skärpan
men ginstens knoppar är stora


vitsippa


ormöga


snödroppe


Mycket snö kvar oxå inte bara blommor


tänk va vanliga köttbullar är gott


Niklas körde hem Farfar när han var klar
hos doktorn
Ögat rinner lite och de behöver vila
så en "lapp" är på sin platts 


trött och slut 
jag förstår inte 
varför denna trötthet
eller jo jag vet
Sjögren och en höftoperation 


potatisbullar 
men så goda dom blev
knapriga och fina
stekte som i ugnen
hade köpt dessa
och blev glatt överraskad
så himla goda
det var mer som rösti
grova bitar i "bullen"
som sagt så goda


hur bra är inte de här programmet


så där nu var benen klara


återstår bara att lägga sej och läsa lite
med Hedda bredvid sej

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Önskar Lennart lycka till✊️Jag vill inte ha din trötthet men jag önskar att jag kunde lära mig att sova middag✊️kram