mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 17 april 2022

en påskafton i min smak



Lennart tog en sväng till Frövisjön
på förmiddagen 


där det fanns en liten bortsprungen valp
ja han kom till rätta så småningom


bofinken spelade


lunchen en silltalrik


jag vilar en stund
läser dock med öronen
på middagsvilan
läser med ögonen 
innan jag ska somna för natten


så tog vi oss ut i det fina vädret
nere i Skitviken har doppingarna
börjat bygga bo


men just nu var det stiltje med bobygget


vi har ju BÄVER mitt i staden


jobbar på bra får man säga


Skitviken är ett populärt ställe att mata fåglar


tror det var någon pizzabagare som bjöd på bröd idag


dom är glupska dom här rackarna


tyckte nog han kastade ut för stora bitar
men jag såg då ingen som 
satt i halsen och dog
men jobbigt hade dom


vi fortsatte vår utflykt
till Johannisbergs våtmark
som ligger på Johannisbergs flygfält


och titta vilken vi såg
den första för året
när sädesärlan är här 
ja men då ÄR det vår


så underbart väder
och kaffet var gott


som sagt det är ju på/vid flygplatsen


två lyft med fallskärmshoppare
lyckades vi få bevista


jag vill allt hoppa ett sånt där tandemhopp
tänkte först till min 75 årsdag
men höften och ryggen pallar nog inte det än
så de får bli till min 80 årsdag
*fniss fniss*


landat och klart
bara att bära hem skärmen


inte långt från stan 
men ändå på landet


så var det dax för påskmaten



picklade ägg med räkor
spenat o ägg med tångrom
Jansson
köttbullar 
prinskorv
små ostar


kvällens TV
Muren
Lets dance
Tilde

























1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter som en alldeles underbar dag👍🤗