mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 30 april 2022

Fy så rädda vi blev


Nu blev vi riktigt rädda
Helt plötsligt började Hedda tugga fradga
rena tomteskägget 
jag fångade in henne torkade av munnen
höll henne i famnen
hjärtat slog normalt på Hedda
men rusade på mej
så på tre minuter var de över
❓⁉❓⁉❓⁉❓


premiär för hemstad...
hon var noga 
hette Anna och kom från Ukraina
vi har anlitat STÄDO
två gånger på prov
så får vi se om vi blir nöjda


Medans Anna var här och städade
åkte Lennart ut på "skattjakt"
jag har sen vi flyttade in 2001
önskat mej en ny fönsterbräda i rummet
men eftersom det finns en och den funkar
(nästa i alla fall, lutar och är för smal)
så har det liksom inte blivit gjort
MEN NU
nu ska den bara upp oxå


en Jansson är aldrig fel


medans jag sov
fortsatte Lennart på städtemat


fixade alla lådor i köket


och i pennlådan blev det mera plats
en himla massa pennor
var ju odugliga 


och till kvällen blev det uppstekt pannkaka med bacon 


de här är ingen bra tv stickning
får lov att hitta på nått annat 
och lägga händerna på framför TV


i kväll var det Lokatten som fick bekänna färg
Malin Berghagen var det

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Man blir såå rädd när pälsklingarna gör något oväntat,hon hade antagligen tuggat på något olämpligt.Massor av våra växter som vi har hemma kan ställa till det,Örjan fick tag på ett blad av porslinsblomman och blev jättedålig😢Alla skulle ha en Lennart,han är en fantastisk fixare👍🤗

Mådde sa...

De knepiga är ju att hon äter ju inte på "saker" men nått var det helt klart