mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 april 2022

från vår till vinter


Men oj först gick remmen sönder
och jag tänkte fixa en ny idag
MEN nu gick kikaren sönder
den man vrider på 
är helt lös....


har beställt en provstädning
från  Hemstäd


på våran gård vårstädar dom


vi for ut till Erikslund
och grönsakshallen


fick lite grönsaker till söndagens
morotssoppa 


dagens lunch
en kycklingmacka på IKEA
den var riktigt god
och mycket kyckling


så var vi hemma


morötter o ingefära


lök o apelsiner
blir en riktigt god soppa 
hoppas vi


köpt en ny slickplatta till Hedda


och jag köpte mej nya skor


så var tokvantarna klara


blir bra till vintern när jag håller i rullatorn


kvällens pannkaka
förstärkt med mozzarella


serverade med lite glass o hallonsylt


så har Glorias paket hamnat hos Gloria
i Uganda
hon blev så glad


ja då var nästa projekt på G


ja ja i morse vårstädade dom på gården
nu är det dax att ploga

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vädret skojar verkligen med oss,jag är inte så road🙈Gillar dina vantar och hoppas att det går att fixa kikaren✊️Kram