mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 19 mars 2024

barndomsminnen ❤️


klockan är strax före 9 och jag entrar
stadens östligaste väntrum


nämligen hörcentralen som flyttat från
lasarettet ut till Hässlö
där jag fick nya avgjutningar i öronen


ser ju ut som påskkycklingar
nu ska dom gjutas och sen kommer
dom hem i brevlådan
smidigt


så handarbetsjunta på det


dagens lunch
pannbiff som burgare


har börjat lyssan på den här 
FÖRFÄRLIGA BERÄTTELSEN
som är en sann berättelse från slutet 40 början 50 tal



Lennart for på fågelspan


och han fick se lite svanar o  gäss


någon la upp en kopp på FB
och barndomsminnen 
sköljde över mej


på 50 talet bodde vi grannar med
Isidor/ Farbror Isse Fröier


och hans hushållerska Hedda Karlson
Jag var uppe i deras våning flera gånger i veckan
och många gånger drag jag kaffe ur deras fina
prickiga koppar ... jag gillade inte kaffe som 5 åring
men va gjorde det jag satt ju i Isses stora fåtölj
och han berättade spännande saker om liver
Han lärde mej om blommorna på gården
och behandlade mej som en 
"vuxen" eller mer han tog mej 
på alvar 
Och snälla Hedda såg till mej 
när mamma måste göra nått ärende
vilka underbara människor


har suttit ute på balkongen länge nu
men nu går solen ner och det blir kallt
då är det bara att gå in


en köttfärspaj med potatismos
men det gick inte så bra i min sura mage
potatismoset godtogs i alla fall nästan


kvällens tv
först bonden


sen Mesopotamien


avlutar med lite poliser




 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Du blir bekant med många väntrum ❤️

Anonym sa...

Den boken ska jag också läsa! Tack för tipset 😊