mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 mars 2024

Hur gör du❓


dagen som bara finns var 4:e år 
lite märkligt men ändå bra
annars skulle ju årstiderna flytta på sej med tiden
och vi få vinter när det är sommar  liksom


dagens frukost
och pärlande på hög nivå hela förmiddagen


blev en soppa från frysen till lunch
de är en med sötpotatis o kokosmjölk
riktigt god


Lennart tog en sväng på gården
han hoppade över fågelklubben idag



så otroligt många fimpar 
jag kan säga att de är byggjobbarna som är boven


helt otroligt beställde ju igår ‼️‼️‼️



så fina  
får fönsterputs den 19 mars
och till dess ska ja väll fått till alla sömmar


köttfärs från svenska kor
då får man smaka


hur gör du?
jag använder två skedar när jag "rullar" köttbullar
då jag har Raynauds fenomen/vita fingrar
har jag svårt att hantera kall köttfärs
med händerna


men jag tycker dom blir bra så här oxå
inte helt runda men va tusan
jag ska ju äta upp dom


stod visserligen pannkaka på matlistan


Smålands djurliv var mycket intressant
Hedda ligger på husses fotpall
full koncentration


men Uttern blev så spännande
att hon måste fram och klappa på TVn


 och så blev det farmen 


o torpet  på TV agendan i kväll


och jag stickar vidare på en röd sjal
för klimatet


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Himlans tur att skottdagen finns annars skulle det bli helt bort i tok😉Gillar gardintyget,mycket fint❤️

Anonym sa...

Så gott med köttbullarna!