mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 21 mars 2024

stackars barn 😦


dagen började med hantverkare
så nu har vi lyse på båda balkongerna


i dag ville skatteverket ha våra deklarationer
i går stod det FEL försök igen 


dags för sagostund


kan avslöja att mackan tog jag hem
och Lennart fick den
och i muggen är det mjölk med kaffe


ja ja en potatisbulle gick ner 


SVIDER


Lennart gick på bingo


jag tog mag-medicin


och fixade gardiner


blev bra det här


nu har vi
tvättade fönster
nya gardiner
och städat
då MÅSTE 
man ha tulpaner
eller hur



kvällens mat ..... stackars barn säger jag
men magen protesterade inte i alla fall
alltid något


pärlade lite innan Mästerkockarna
och Köping


och så var det dax för leverans



lite dricka av olika slag


och godis blev det


läste ju Farfar Långöra idag
boken fick jag i 6 årspresent av Pappa 
1953 med andra ord


och han lever än så att säga


kl 03.03.22
Vårdagjämningen inträffar när solskivans centrum passerar gränsen mellan södra och norra himmelshalvan, det vill säga passerar himmelsekvatorn.

På norra halvklotet infaller den i mars 
och på södra halvklotet infaller den i september 
(samtidigt som höstdagjämningen på norra halvklotet).




 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Stackars din mage😥

Anonym sa...

Jobbigt med magen. Jag brukar köra pulvermos o fiskbullar. Kerstin Andersson

Anonym sa...

Köper oftast tulpaner varje fredag under säsongen. Enl min omgivning är jag en tulpanoman. Åkte förbi Norrbygatan i går. Vad fint det blivit sedan jag flyttade från Bjurhovda för snart två år sedan. Ha det så gott.