mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 mars 2024

Rymdvarelser


hade ju tagit fram gamla kokboken
och hittat en rätt som Lennart gillar




så nu puttrar det en stund
blir mat till fredag

Lennart var och tvättade bilen


och till plantagen 
och hämtade varorna jag beställt
lite jord och sen lecakulor o 
krukor till pelargonierna


i dag blev det blodpudding
som Lennart oxå gillar
lingonsylten var SLUT
gick med äppelmos oxå



i dag hade Jenny tipps om tre böcker
alla tre gillade jag


de är så trevligt att lyssna när någon läser
och sen sitta och sticka
ro i själen på riktigt


när jag kom hem hade "rymdgubbarna" 
(jobbar med asbest och med full skyddsutrustning)
börjat på vårat hus igen
den är plåten som ska bort och dit med
isolering och ny plåt 


vi myser på balkongen 


och Hedda har ju sin stil


kokt blomkål vit sås o stekt bacon 


borde nog ringa Sax & Kam
de är snart 3 månader sen jag klippte mej
får fixa en tid efter "löning"


Onsdag är en riktig TV-kväll
först Farmen


sen Mästerkocken


och så avluta med 
gänget från Köping


Lennart var till Åke och kollade bandy
det var trevligt även om VSK förlorade i kväll





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du behöver nog bli av med vinterkalufsen👍Ser ut som dom röda kinderna har lugnat sig,hoppas att det känns bättre✊️🍀Å så den där Heddakatten 😂