mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 mars 2024

Vi har sportat hela dagen ⛷️


första söndagen i mars
då alla som inte kör Vasaloppet
äter frukost framför TV


och TV hela dagen
sport av olika slag


kall pizza till lunch
den var mycket god 
mycket smak av kantarell
konstaterade att den skulle varit 
dyr som hämtmat


drömde en konstig dröm 
vid middagsvilan
stora chokladbollar låg överallt
när jag vaknad var jag 
otroligt sugen på chokladbollar


undrar när jag gjorde N-bollar sist
måste vara flera år sen 


om lunchen var spartansk/dålig
så var middagen desto bättre
fläskytterfilé med god sås 
potatis (att mosa i såsen)
brytbönor o gurka


de var inte bara sport på TV
ett avsnitt av Renoverings drömmar
blev det oxå
HUR ORKAR DOM❓ 
HUR HAR DOM RÅD❓


sen ett program från
Hornöya i Nordnorge
och alla dess fåglar 




är så glad att vi tog oss dit
och fått se fåglarna på nära håll
så magiskt 
juli 2016


Kvällen fortsatte med Farmen


och så blev det sport igen
TÄNK VA VI HAR SPORTAT IDAG


har aldrig köpt färdig dipp
och det var över huvud taget
flera år sej vi hade dipp
nu räddade vi denna av 
klimatskäl ... och gott var det


så var 150cm sjal klar
den blir hämtad på tisdag

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Blev mycket sport här med,blir ju alldeles trött 😂

Anonym sa...

Man blir trött ....men konditionen blir ju inte bättre //Måd