mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 mars 2024

VEM är JAG ⁉️




ingen magsäck att tala om (GBP)
och en förkortad tarm (-75cm)
ingen galla
inga äggledare
ingen blindtarm
två nya höfter
ett knä med artros de lux
3 kotor i ryggen som är kollapsade
Sjögrens syndrom
Raynauds fenomen
förmodligen Rosacea
hörapparat o glasögon
går med rullator

ja ja 

MEN jag ska säga dej 
att jag har ett bra liv och själen mår rätt bra
kroppen är trött men jag försöker hålla
humöret uppe och göra roliga saker

jag är jag
inte mina "skavanker"
gift med mannen i mitt liv sen 1967
träffade honom 1961
mamma till två barn
mormor till två
farmor till två
gammalmormor till fyra
gammelfarmor till sex
matte till Hedda

älskar att handarbeta av alla de olika slag
pyssla liksom 
Matlagning är oxå otroligt kul 
(kan ju räknas som handarbete)

läsa o lyssna på böcker är ett måste
då ska de vara mysiga böcker
inget som skrämmer 


5 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är en fantastisk människa❤️

Anonym sa...

Det låter som du har ett bra liv trots skavanker. Får glädjas åt det små sakerna man kan göra. Önskar dig och gubben många fina dagar tillsammans.
Kerstin Andersson

Anonym sa...

Bra att kroppen fungerar även om det finns en rad skavanker!

Anonym sa...

Anonym sa...

Så viktigt att se vad som är istället för det som inte är ❤️🩷