mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 mars 2024

ett 62 år gammalt minne


började dagen som frisör
Lennart behövde friseras lite


skidor på TV


dagens lunch intogs på lokal


skinka korv o olika pajer


och så de otroliga salladsbordet





ost o marmelad



TACK BJÖRN för en god lunch
och en fin pratstund


avslutar med en saffransskorpa 
och gott kaffe


var in på plantagen och köpte 
fem olika pelargoner


hittade min dagbok sen 1962


den 7 mars började jag sticka mej en tröja
en där framstycket var i "mocka" 
de var ju stora modet då
jag var 14 år så sticka har jag gjort länge


Lennart blev bjuden på BANDY
hos Åke i 3D
han har vist en massa kanaler på TV
så dom kunde kolla bandy


jag tänkte lyssna på ljudbok MEN
det var ju Engelska återskaparna 
ett program jag gillar


köttfärssås o kantareller på kvällens pizza


botten är libabröd 


det blev glass till mello


nu är det nog bara 25 cm kvar på sjalen

go natt vänner

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken fin buffe👍👏

Anonym sa...

Ja helt magisk och till ett BRA pris//Måd