mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 26 mars 2024

Kan detta bli sallad?


då far gubben på eget äventyr
med Rolfs Buss o Flyg
han kommer hem i morgon kväll igen


kan de här bli sallad??


dessa frön är det.... 
ja vi får se vad som händer


dom har ju slutat tillverka 
"mina" pajskal
de var de dummast på länge
🥹😡👿😡🥹


smakade inte på mina kokosmuffisar i går
men i dag gjorde jag det
riktigt goda blev dom
och snygga


liten lunch
tanken var att jag INTE skulle äta lunch
hemma utan spara till ❤️-punktens
våffecafe.... men jag ångrade mej
kände att de inte hade blivit bra


men jag gick ändå ner


JAG tog INGEN våffla
men det gjorde Barbara hon fem tror jag😉





det var så mycket folk när jag kom
strax efter ett
  jag fick sista stolen tror jag 
Men efter 1½ timme var det lugnt 
och stillsamt igen
Elinor i köket var rent svettig i pannan
hon stod vid våffeljärnet 


snöar lätt över snödropparna
när jag gick hem


Hedda var nöjd när matte kom hem


på kvällen var jag på 
Gongbad och SOMNADE
hur kan man somna när det låter så högt o intensivt
ja de var vist de som gjorde att jag somnade ❓❓
Jag vaknade i alla fall så jag inte missade
kaffe o macka o småprat på slutet 😉
vi var inte så många 8 tror jag 
fikade med en trevlig äldre herre
en nybliven mamma och hennes kompis 
och så kom både Sinnika och Eva 
det blev så mycket prat 
riktigt trevligt hade vi det över generationsgränserna


helt tyst o tomt på gården när jag gick hem
20.30


var så trött när jag kom hem
att jag satt på TV vet inte vad jag såg
stängde av TV tog en dusch
och 21.30 låg jag i sängen
orkade inte läsa 
släckte lampan
och somnade



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Klok kvinna som hoppade över våfflan😂❤️

Anonym sa...

Fullt upp och skönt att slappna av och sova till klangen