mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 5 augusti 2024

1 lite vatten 2/3 dl salt ....


mulet ute och jag måste tända lampan
i min skrivhörna
de var ett tag sen men hur det än är
så blir det ju mörkare nu
lite mysigt oxå


lilla blå ser rätt ensam ut 
tre bilar på parkeringen vid City Gross
ute på Erikslund



lite förmiddagsfika
två kaffe och ett wienerbröd


en fruktlåda för 40:- 


en vegetarisk lasagne
med böngrytan som proteinkälla


blev riktigt bra 
och två lådor till sen


vila 
ryggen är lite knas




tänk att kokt korv med pepparrotssås 
kan vara så  himla gott
och med finrivna morötter
❤️❣️❤️

på kvällskvisten tog vi oss en liten 
promenad
till tvättstugan och bokade en tvättid
till svarta vinbärsbusken i grannkvarteret
och plockade några blad till gurkinläggning


så var det dax för en omgång till
1 lite vatten 2/3 dl salt
svartavinbärsblad o krondill


dom två som ligger överst
är kvar sen förra inläggningen 


det har inte blivit så mycket sticka idag
men lite i alla fall 
mössan blir lite mindre än jag tänkt
har liksom inte riktigt rätt garn
MEN huvuden är olika stora
så någon kommer den att passa


ett guld i simning


ett silver i "pingis"
BRA DAG




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Korv med pepparrotssås är en favorit,längtar,och gurkorna ser lockande ut.Jag hittade ett Citygross utanför Jönköping igår,där hade dom mina bananbakelser,såå typiskt när jag inte kan äta eftersom tarmarna är fulla och dumma