mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 augusti 2024

MYS på hög nivå...vån 10 i alla fall 🥰


lite seg morgon tydligen 
för somliga


andra gör sej redo för att åka till
Grängesberg och kolla GAMLA bilar


och jag tänker mej ner på stan


tänk så mycket rönnbär det är i år


vill göra nått av dom ... 
vi äter ju så lite gelé så de går bort 


lite pyssel kanske i form av hjärtan
eller girlanger de är så fint


ja ja nu tar jag i alla fall bussen ner på stan


här var de tomt 


man ser det inte här men jag vet
att på café April där framme till vänster
är det fullt, jag som tänkte ta en morgon fika där
 

bondens marknad 
vilket SKÄMT 


ETT stånd med grönt och det var 
"kilometerlånga" köer från två håll
glöm att jag ställer mej där 
gick till den ordinarie torghandlaren
tänkte köpa västeråsgurka ... slemmig o rutten
 (har den varit frusen)
kantarellerna såg bedrövliga ut
och spritärterna bruna o torra
gick hem utan något 
😟


tog en hallon o blåbär 
på Global Living 
här var oxå fullt eller helt fullt var de ju 
inte jag fick ju plats...


 var in på  Vichi Sushi
och köpte med mej 
lite mat hem


fick vänta en stund medans han
pysslade med maten


många fina blomlådor på stan



så åker jag hem igen
inga långa stunder på stan här inte


köpte med mej en gårdagens
från systrarna Eriksson
  

och så var det dax för fest...
åt upp hälften


sov en timme och åt upp resten


päron dricka i vinglas 
då blir drickan riktigt god

i jämförelse att dricka ur sugrör


nu är den här tom


och det börjar fyllas på i den här
 

 kvällslur i kvällssol


pizza på libabröd o rester



har börjat på Mössan Omtanke


vist ser de mysigt ut ❤️


 

Inga kommentarer: