mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 28 augusti 2024

nu kan vi köpa ny hallmatta😊


hade lite blomvård på morgonen
Heddas majs ser för tråkig ut
MÅSTE köpa nya frön och så 
tror de går att så när som 
jag ska i alla fall pröva


och så kom då ÄNTLIGEN "asfaltarn"
och vi kan köpa ny  hallmatta
har liksom inte varit någon ide
då det varit så "grisigt" utanför
MEN NU ❗



uppstekt palt till lunch
de är nästan godare än färsk


och så lite vila på det
paltkoma är ju ett känt begrepp


på eftermiddagen var det samtalsgruppen igen
på ❣️med Sven-Erik Henriksson
i dag talade vi om förundran 
hur känns det 
när känns det
var känns det
och av vad blir du förundrad


hade inte tänkt besöka Elsa idag
MEN jag MÅSTE stilla min egen oro
hon var så sliten i går
ville se med egna ögon hur hon mådde idag
och hon var uppe och satt i matsalen 
när vi kom ... snart middag
vegetarisk pytt med kall vitlökssås
lunchen hade varit brunabönor o stekt fläsk


Elsa fryser ju så förjordat om fötterna 
jag kom på att jag har ju ett par 
TJOCKA tofflor liggande
dom blev perfekta
dubbelstickade i tjockt härligt ullgarn


nu har majsplockningen kommit igång
så vi åkte ut till Lunda och försåg oss 
med några att gotta på till kvällen
ja de blev några fler så vi får gotta fler kvällar
🌽🌽🌽🌽🌽🌽🌽


skulle haft lax till kvällen
men jag hittade 2 kycklingkorvar i kylen
som MÅSTE ätas upp och 1/3 burk pastasås
½ gul lök ... så det blev 
pasta med korvsås

och det blev över till en pudding 
någon annan dag
mycket går åt lite räcker länge


och det blev lite villa igen
jag har liksom inte så mycket ork
fattar inte va felet är 
lat?? nej jag tror inte de
men nått är det


ja men hur gott var inte det här


lite danska tullare 
stickning o Hedda i knät
innan John Blund anländer





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Förstår din oro för Elsa,hoppas att hon har det bra✊️