mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 augusti 2024

Stolleprov på kvällskvisten 🩵


nytt objekt på G och frukosten intas
❣️


Lennart är ute på sitt
blockar lite solrosor bl.a



han fixar oxå en "stång" till ❣️
vi ska ha den i ett fönster och hänga alster på
t.ex rönnbärsgirlanger 


solrosor är så fint
men blir så glad av dom


när jag kom hem från syjuntan
hade Lennart fixat lunch

jag älskar den här 
må vara onyttig men god


så var det dax att överraska 
Elsa med lite blommor


hon blev så glad
lite kaffe o mazarin satt fint
och lite gula blommor på bordet


godiset från Matsmart hade kommit


bara GODIS, salta pinnar, nudlar o riskakor
den här gången


fel fel fel
hade ju beställt ett doftljus
med lavendeldoft också


Elsa hade fått/köpt två nya pyjamasar
med på tok för hård resor i midjan
så jag fick i uppdrag att fixa det hela
MÅSTE klippa bort hela linningen
sprätta bort resåren som är sydd med
tre sömmar
i morgon ska jag sy tillbaka linningen
och trä i en mjukare resor


Det sägs att man ska 
äta mer FISK⁉️


ha ha så vi åt
 fiskpinnar o rotfruktsmos i kväll


provade den här remouladsåsen
 .... helt OK
till de priset 19.90



stolleprov på kvällskvisten
både skärmflyg o hoppa bangyjump från
luftballong
jag vill ju hoppa bangyjump från balong
MEN
de får man INTE om man har
osteoporos o lågt blodtryck
💩💩💩

















 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Solrosor är glädje👍