mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 augusti 2024

chili sauce o zesr av lime


Bussen ner till stan och Vårdcentralen
ska kolla mitt hjärta som inte vill som jag vill
fick träffa min läkare Fanny och en
Magnus som var ny på stället
dom frågade o frågade
och jag svarade o svarade
sen undersökte Fanny mej
hjärtat slår så stilla o fint
och blodtrycket är perfekt


ny väntan 
nu på blodprov o EKG
även dessa prov var bra
så nu blir det en långtids EKG
förmodligen


liten brunch på Punkt
jag tog med avokado tomat o 
färskost


Lennart ost o skinka


så bussen hem
 och vila 
jag blev ju helt slut


kl 14 var det dax för ❣️
träffade LindaMaria och blev intervjuad
om hur jag lekte som barn


att leka med snöre hade hon aldrig
hör talas om...de som var/är så kul


så blev det då äntligen dax för lax
den jag pratat om i flera dagar

den här och zest av lime + matlagningsgrädde
den perfekta såsen 
hälla över laxen och så in i ugnen


lade mej och vila/lyssna på min bok 1 timme


så blev det invigning av 
Paralympics de måste ju ses


men hur gått är inte detta


ännu en mössa klar
MEN det finns i alla fall 5 nystan kvar
av de här garnet
så än har jag att göra

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att proverna ser bra ut,det är nog "bara" Sjögren som jäklas😥Blir lax med citronsås här idag👍