mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 augusti 2024

stickning🧶 en räddare i nöden


började fredagen med en sväng till City Gross
handlade lite och tog en förmiddasfika


in på Arken ZOO och köpte kattmat
och efter som Hedda har fyllt år 
så fick hon en leksak av Arken


en råtta 
för de är banne mej ingen mus



rolig var den i alla fall


så var det dax för lunch 
soppan jag kokade i går 
MEN så blev det inte
jag han inte sätta mej så ringde Elsa


hon var så dålig och sa att hon måste till
sjukhuset... klart vi kastade oss i bilen
och åkte till henne.... så kom larmpersonalen
och vi ringde efter ambulans
så kom hemtjänsten också
så kom då ambulansen.... som konstaterade
att det skulle vara en annan ambulans
så då ringdes det efter en sån
 

så var vi då på väg till lasarettet


fick i alla fall komma in på ett rum
på en gång
ni som känner mej förstår hur min rygg mår
med den stolen 
ja ja nu var det inte min rygg utan
Elsas välbefinnande det gällde
och jag hade som tur var stickningen med


hur tråkigt är inte dessa rum


när jag satt här på min hårda stol
skickade jag efter en 
diamont painting tavla



tro det eller ej vi fick varsin kopp kaffe
jag kan säga att jag började bli lite sugen
och hungrig... men som sagt de gäller inte 
mej nu utan Elsa
hon skulle få en plats på ett Korttidsboende
tyckte läkaren MEN det är ju fredag eftermiddag/kväll
så kommunen har liksom gått hem
hon får nu en plats på MAVA
tillsvidare
och jag kan ringa efter Lennart som 
kommer och hämtar mej

får säga att det gick ju ändå rätt fort
i "landstings tid" räknat

ringde ambulansen kl ca 12.30
och kl 17.30 låg Elsa i sängen på MAVA


ja men nu då ....nu fick jag min lunch/middag


kan säga att kl 21 sov jag....
Sjögren är en avundsjuk  👿
man får inte umgås/syssla med annat
än "han" då slår han till med full kraft
få se hur morgondagen blir 😟








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sjögren är som Örjan *Du ska inga Gudar ha bara mig😘*Hoppas nu att damen får hjälp och piggnar på sig✊️🍀