mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 31 augusti 2024

😃🤣😁


nu är det sensommar på riktigt
träden har tappat sin gröna färg
och börjar övergå till gul-brun-grön


förmiddagen i tvättstugan
tänk va bra vi har det som har den
hur tusan skulle jag kunnat tvätta 
all tvätt hemifrån Elsa  


ni vet såna här "kisselakan"
dom tar ju sån stor plats i maskiner
och många var dom
MEN nu är dom tvättade i alla fall
Jag behöver inte tvätta fler 
för nu när hon bor på Zethelius 
är det bara hennes personliga kläder
jag behöver sköta om


när vi kom hem  hade posten kommit


strumpor till mej och Elsa


och bläck till skrivaren
de var ju helt galet jag köpte ett original
brukar inte göra det 
MEN ink Clubs egna var slut för tillfället


nudlar är mat de oxå 


dax för TEATER
på anrika TILLBERGA parkteater
som numera ligger på 
Valby friluftsmuseum

tänk att min morfar har varit med
och byggt den en gång för LÄNGE SEN


 när det begav sej .... på 40 talet nån gång
Pappa Elow Mamma Hjördis o vännen Kurt
i parken när den låg i Tillberga


men nu ligger den som sagt på Valby i stan
och vi är där och ska se lite 
"buskis"
OJ VA JAG HAR SKRATTET


när vi skulle gå och köpa kaffe
hittade jag den här kompisen
han var också på väg uppför backen
mot dansbanan där kaffeförsäljningen var



finaste dansbanan enligt mej
där den låg på sin första plats har mamma o pappa
dansat mång gånger  
så många att de nog inte går att räkna
är så glad att den finns kvar
den ser ut som en liten tårta
och i dag hade dom kaffeservering där


väl hemma blev det pannkaka
en med svartvinbärssylt och en med ost


fick lov att lägga mej på rygg 
och lyssna klart på den här boken
ja ja inget jag tänker läsa om 
men dom fick varandra på slutet i alla fall


friidrott på TV
och lantchips i skålen


tiden går fort och det är nu
16 år sen Dexter döptes
sänder all kärlek till dej
❤️❤️
här var Dexter 3 år
och han och jag firade på morgonen
innan någon annan i huset vaknat
vi hade de så mysigt





 

Inga kommentarer: