mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 22 augusti 2024

de viktigaste på "att göra listan" ❗❗


inte bara Bullens pilsnerkorv
o kanelbullen har en dag
utan även vi pensionärer
21 augusti  


Lennart for och fixade med 
ett badrumstak


jag ska försöka få till kåldolmar
första gångna jag provar sittande
men det gick ju galant


fick fixa några fler blad ...


och så var hela formen full
nu får den stå i ugnen och gotta sej


dax för provtagning inför 
endokrinmotagnen den 3 september


först sitter vi här ...tills nr 74 kommer upp
10 minuter en kvart ..😊


så flyttar jag mej hit en stund
innan 75 ropas upp


gick rätt bra i dag
endast två stick innan dom fem rören
var fyllda


så ett besök hos Elsa ... i dag var hon trött
men glad att vi kom såklart men
efter 15 min sa hon att nu får ni åka hem


hem och fixa till lunch ....hade en 
köttfärssoppa på lut
toppade med creme fraiche  med pepparrot 
och Lennart lyxade med ostmacka 🥰



ibland måste VILA vara 
de viktigaste på
Att göra listan


kåldolmarna fick bli till kvällen
MEN SÅ GOTT de är 



så kom provsvaren 
rätt bra om jag får säga det själv
lite lågt natrium värde dock 
jag ska fråga Fanny (min nya doktor)
ska ju till henne nästa vecka 
och prata hjärtproblem
de är ju visserligen inte hon
som beställt proverna
men hon kan ju svara ändå 


kollade lite på TV och stickade på mössan 
















 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland kan vila göra att vi orkar ta några steg till men jag är sopigt dålig på att vika,håller på och tränar😘