mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 15 augusti 2024

nära skjuter ingen hare och en VINNARE


dagen började som 
FRISÖRSTUGA


en en tur ut till Erikslund ohc inhandla
knapphålsresår till Elsas pyjamas 


lunch intogs på Biltema


så var det dags för avslutning
på SOMMARKAMPEN 



ett dignande prisbord


Lennart blev totalsegrare
så var det dom som varit med alla gånger
Lennart, Anna-Karin o Bert


och sen fick alla pris som varit med
tre gånger eller fler


många fina priser blev det


snabba ryck NU blev det bingo


Veronica drog nummer på nummer på nummer


men inte dom som fanns på min bricka


nära skjuter ju ingen hare


varje spel koster 2kr 
så i dag förlorade jag 6kr


men jag fick en påse "godis" av Veronica
blir mössor av de grå och sockor av de andra
till Stadsmissionen


så var det dax att fixa till linningen på 
Elsas pyjamas ... tror det gick bra
får mäta hennes mage i morgon
och trä i resåren


detta är SNABBMATENS SNABBMAT
öppna en burk vita bönor
ha i köttbullar o värm 
inte nog med att de är snabbt de är ju gott oxå


hade med några äpplen hem från ❣️
fick bli en äppelkaka


Google hade fixat till fotot
på Elsa .... blev ju superfint






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

6kr kan man nog få spela bort😉Blir sådan snabbmat här hemma idag ✊️