mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 24 augusti 2024

köttbullens dag


så börjar nästa alla våra dagar
jag vid datorn  
och Hedda på skrivaren och håller koll


glömde visa i går jag har köpt en nu
blomma en Bollkrysantemum


8.10 i väntrummet hos tandläkaren


han är så trevlig lätt på handen
och ödmjuk helt perfekt för mej

lagade en tand längst bak 


fiskbullar till lunch


och provsmaka kakan
så god men det behövs en gräddklick
de tar vi i morgon när de är lördag


"balkonggubbarna" skulle komma mellan
9-11 nu är kl snart 13 och vi är på
väg till ❣️ och musiktävling
då står dom där....
ja ja vi ska ju inte själva upp på 
taket så de får dom sköta 
hoppas dom hittar nått
i alla fall för jag vill inte
att det ska regna in 


fredag gofika 


"vårat" gäng är samlat 
rolig tävling i dag
först tre låter där man kunde associera till djur
sen tre med grönsaker
tre  med siffror
och tre med färger
inte så klurigt men kul


så blev det besök hos Elsa
hon satt uppe i rullstolen
och tittade ut på jobbarna
o helikopterplattan
Vet dock inte hur länge
hon suttit här för när vi kom
var hon trött och ville lägga sej
att få som man vill går inte fort


Men hon blev glad att vi kom i alla fall
och så småningom fick hon komma till sängen
På måndag blir det vårdplanering kl 10.45
hon vill att jag ska vara med
Patrik är med på telefon från Jokkmokk

fisk-BULLAR undrar om de räknas 😊


i billiga lådan sist var de ju inte bara lime utan
även två påsar sallatsmix
VAD GÖRA ❓❔❓


jag provade att stuva...jo helt OK faktiskt
gjorde en stuvning och rörde i sallaten
blev inte så dumt och jag behövde inte kasta den
kycklingköttbullar måste väll i alla fall räknas



mitt eller de heter VÅRT
vackra barnbarn med sina vänner 
när dom var i USA för nån vecka sen
dom jobbar för/med
Young Living Essential Oils


bästa Hannah
Brand Partner på Young Living Europe





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu håller jag tummarna att det slutar regna in✊️Kul att pajen var god👍