mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 13 augusti 2012

Vila kapell


Tärna, Vila kapell : Klicka för att öppna i nytt fönster.
vila kapell 1908
Vila kapell på vintern
byggdes 1983

 Willy i full form
 ännu en präst men i dag som besökare
Bosse är ju alltid trevligt att träffa
vet ingen präst som är så bra på att "ljuga"
jo de gör jag nog och då menar jag LJUGA
Bosse berättar skrönor och de är ju inte "lög"


 Jan spelar på den pipia tramporgeln...så höga toner borde inte få finnas
 och så var de fikadax
 mössa på fjället
 en sittbräda från forna dagar

 här är dock sittbrädan av nyare modell
 hittade denna vackra bro på vägen hem
 så blev de lunch på Sibylla
hade ju rabattkupong
vi är ju pensionärer nu och lever på rabatt
 vi fick vänta i 30 min på maten
de var gott om än lite torftigt
mycket kyckling och de tackar jag för
och den var VARM mycket gott

Inga kommentarer: