mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 29 januari 2020

När man har för bråttom...

Blev ingen stickkurs här hemma idag
kursdeltagaren hade förhinder
men jag stickar väl lite själv då

så var böckerna postade
men jag glömde naturligtvis att lägga i en hälsning
var så ivrig att se hur påsen fungerade
ja ja sånt händer
och påsen är inte sån 
att det går att öppna och försluta igen
ja ja dom vet att det är från
gammel- mormor i alla fall

var och handlade på ICA hälla
träffade en massa trevligt folk
höll aldrig på att bli klar
men tillslut kom vi hem
och värmde en ostkaka
gillar ICAs egen

 lite vila är ju aldrig fel
och har jag varit och handlat
och ätit (sött) är det NÖDVÄNDIGT


vaknade och det är"pissväger"

men i Tärnaby är det vinter
150 cm snö... och mer kommer det

så var det dax för lite Libanesiskt

vi bjöd Linda på Ceders
för att hon nominerat mej till den fina utmärkelsen
"Förtjänstfulla husmödrar"

som sagt vi hamnade på Ceders

älskar alla dessa röror

och de kolgrillade köttet


Linda och jag tog 10 mezz o grillbricka

Lennart tog en fläskfilé
men fick äta av vår förrätt för de är ju så mycket

efterrätt till somliga ... nån kaka med rosenvatten
och melon

gott var det tydligen



på kvällen fick jag klart första vanten
hade tänkt göra en blomma på utsidan
men jag skippade den
blev lite lat

1 kommentar:

Ellinor sa...

Förhoppningsvis får ni lite riktig vinter när ni kommer upp till stugan👍