mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 22 augusti 2023

felsorterad


när det är mulet o kulet
är det skönt med ljus
även om dom är av
batterityp
(vågar inte ha levande 
för Heddas skull)


så är det men nu är det gjort
och vi kan fara in till byn och handla


klart vi avslutar "statsbesöket"
med en fika på Frendo


dagens fynd


kollade veckans väder 
inte så uppmuntrande
tur jag har bok o stickning




Vatten, FISKkött (24%), MJÖLK, GRÄDDE, 
potatismjöl, rapsolja, salt, majsstärkelse, 
RÄKOR (0,7%), aromer (innehåller bl.a. KRÄFTDJUR, FISK),
 tomatpuré, förtjockningsmedel (fruktkärnmjöl), 
kryddor (bl.a. paprika), färgämne (paprikaoleoresin),
 kryddextrakt (bl.a. muskot). 
Abba fiskbullar i räksås innehåller 51 % fiskbullar.

HUR KAN MAN KALLA DETTA RÄKSÅS❓ 
smakar ju inte räkor för fem öre
👎


hade lite frysta små räkor 
tinade dom och la på 
och med räkor synliga kan man tro att de 
smakar räkor i alla fall
ja ja gott var de och mätt blev vi


en ny favorit 
fick oxå följa med hem från "konsum"


lagom stor och lagom god
och priset
  35,90 för 8 glassa


Hedda fick räkorna som blev över
de tackade hon inte nej till


så lite vila och lyssna ljudbok



skulle få paket i fredags


skrev och frågade var dom var
jo dom var felsorterade på posten
skulle förmodligen komma i dag

MEN NEJ DE GJORDE DOM INTE


en grej till som följde med hem från
"konsum"... när jag satt och klurade
på matlistan poppade det upp
på FB att Ewa N hade köpt
MANGORAJA
och tyckte de var så gott
⁉⁉⁉⁉⁉⁉
🥺
Jag hade aldrig hört talas om den
men tänkte finns den på konsum
köper jag en och provar
och så blev det


på matlistan stod kyckling o ris med currysås
och det blev det ju oxå MEN det var inte
jag som kokade såsen utan Rydberg
MEN SÅ GOD SÅS


Hedda fick sina vanliga "pluttar"
och det gick bra de oxå


dessa regniga dagar blir det mycket sova


Lennart for på Trädgårdsvisning
de är ju måndag




jag stickar på ... 5 cm till sen ska jag dela 
fram o bakstycke
men jag tycker de ser kort ut 
får nog mäta på något plagg
jag ha och se var jag hamnar


ja men så är det ju ...
god natt då







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skrattar gott åt bilden,Örjan är bra på att bre ut sig,gärna tvärs över sängen😂