mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 31 augusti 2023

SÅ GLAD 🤩


Frukost
Hedda väntar på sin skinkskiva
hon är duktig tar inte från mackan
utan ska bli handmatat


så var det dax för lite fotografering igen då
till bedömningen...







vet i tusan om jag fick till nått som duger
får nog göra ett nytt försök


lunchdax


fick béchamelsås kvar då jag gjorde lasagnen i går
fick bli pepparrotssås i dag


SÅ GLAD JAG BLEV
Karin från bibblan hemma mailade
och frågade om jag kunde ta
sagostunderna i höst
pysselträffarna
KLART jag kan och VILL
tänk att någon frågar efter en
75+ gammal tant
SÅ GLAD


Lennart var till lingonskogen
MEN dom är inte riktigt mogna än
lingonen alltså 


tre små och en stor
björksopp
nu ska om svettas lite 


och några taggsvampar
Hedda övervakar så det går rätt till
och att jag tar bort taggarna ordentligt


Björksoppen ger en GRÅ soppa 
men en mycket GOD soppa

taggsvampen ligger nu en påse i frysen
och en i kylen till i morgon


Nu blir det god natt 

 

Inga kommentarer: