mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 maj 2024

1;a pris 🥇


jag tror det var raketbränsle i 
den nya jorden eller om det var i vattnet
det är ju bara TVÅ dagar sen vi kupade


och då såg det ut så här


Lennart har varit och köpt mer 
"kompost/katt-galler" 
vi vill ju kunna öppna när det blir varmt


typisk sommarmat 
som man även kan äta på vintern



så var det dax för allvar 
tror Bert hjälper till med kastandet
fast det inte är han som kastar just nu
Ola har fullt upp med poängen 


i dag var vi bara 5 som spelade
Lasse Gunilla Bert Lennart och jag
det blev lite tokigt för de var
bokcirkeln samtidigt
OCH FINT VÄDER


Lennart vann och Lasse kom tvåa
skiljde 1 poäng
pris en chokladkartong


Lönnen blommar så vackert


TROR det är Ormöga det blå


de här är i alla fall en tulpan


var på Apoteket och hämtade dom är
nu får vi se om det gör någon verkan 


balkonghäng för somliga


andra intar ryggläge


"risotto"
eller pytt på ris kött korv o sås


Muren som i kväll visade upp en otroligt
omgång
Afrikas alla stater...dom missade bara två
helt galet


 och så en snutt på masked singer


då har jag stickat dom 8 varv som jag missade
nu är det bara 50 varv kvar.
eller de är mer men då är jag 
på ruta ett så att säga där jag repade upp


 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det går fort i naturen nu,snö nyss och nu slår björkarna ut,jisses,det gäller att hänga med🤗