mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 maj 2024

En blomma till en blomma 🌼🌼🌼


jag kan knappast tro det är sant
KLARBLÅ HIMMEL
varmt och skönt
sista april


solen skiner så jag måste hämta
kepsen...de du


och gurkan växer så det knakar


Hedda har bekymmer med fåglarna


dagens lunch en enkel pastasallad
med köttbullar


nya dörrpartierna börjar komma på plats


och sockeln målas


och grillplatsen städas


så plockade vi lite blommor till
den underbaraste blomman
Tant Elsa
hade som vanligt med kaffe o en gobit


nu blir det tonfiskröra
Madame Edith har så mycket bra recept


och bakad potatis


ja de är ju valborgsafton
men vi stannade hemma


lyssnade på TV
var dock ingen manskör
som både Lennart och jag tycker de ska vara
de sitter i sen barndomen när våra fäder
sjöng i kör 


och det "brinner" ju på himlen
så brasa fick vi nästan


jag är så TRÖTT
och så SLUT

kan bero på ännu en urinvägsinfektion



 

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fin dag men jättetråkigt med urinvägsinfektion. Krya på dig 🌷

Ellinor Blomqvist sa...

Det är så hopplöst när uvi kommer tillbaka gång på gång 😥Hoppas att du klarar dig utan antibiotika denna gång✊️❤️