mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 7 maj 2024

de där hade jag inte pallat ‼️


gillar Heddas fartränder


mycket märkligt ljus på balkongen
men det såg riktigt ut på riktigt
bruna bönor o fläsk


så 1½ timmes vila


eftermiddagsfika tog vi på ❤️-punkten
Greven kom in och Göran var redan där
så det blev en hel del snack får jag säga


nästa vecka åker vi till Lerin
de ser jag fram emot


ser mycket märkligt ut men det är 
nudlar med stekt rödkål o jordnötter
gott gotti gott gott


kvällens TV började med
djuphavens djur
Musselkräftan är ett märkligt djur
ser 12 000 gånger bättre än människan


Många djur som lever på flera 1000 m djup
är lysande 


en vampyrbläckfisk
snygg men läskig


det får bli en makrillmacka på detta


avslutade med ett program om 
två killar som skulle köra på 
"värdens" farligaste väg
i de här avsnittet var dom i
Albanien

kan säga att jag är inte harig ett dugg
men de där vägarna hade jag inte pallat






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Wow Lars Lerin👍