mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 augusti 2013

i dag är de tisdag

morgoens sysslor
snabbsaltad västeråsgurka
en grönsaksinläggning
och syltade kantareller
 
min lunch
MASSOR av kantareller i en fransk omelett
en rulle skinka med ost och lite grönt
 
försökte få "Inga" att diska i dag
men när jag sa att jag skulle vila gick hon
 
så var biljetten köpt
Yttervik - Vilhelmina i morgon
 
gjorde en makaronpudding till Lennart
han kan ju inte äta kantareller
 
och så kokade jag en köttfärssoppa
nu har han lite mat också när jag åker bort några dagar
 
så har jag paketerat 22paket med runt 100g i varje
 
de blev lite soppa till kvällen
och en ostmacka med massa egenodlad sallad

en god macka med snabbsaltad gurka

en gång var de en mack

 nu är de bara en hög

ska bli spännande att se vad de blir på platsen

Inga kommentarer: