mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 augusti 2013

VILKEN GREJ!!!!

 lite morgonprat...alltid trevligt när Hasse tittar förbi
 
 ja vet inte va den här blomman heter
de är en buske
Vet du vad de är??
 
 lite lunch Korv o solmos o lite grönt
 
 hittade en liten flugvinge som fastnat i nått "ludd"
 
 och så var de FÅGELN!
jag trodde jag såg en stenknäck
och sms:ade till Håkan, ornitologen i byn
han kom med kikaren i högsta hugg
satt ett tag i köket men pippin ville inte visa sej
så Håkan gick hem
1 timme senare är den där igen
och då ser även Lennart den jo då de är en STENKNÄCK
nytt sms till Håkan och han kommer på stört över lägda
Lennart och Håkan bänkar sej i köket
och dom fick utdelning
 
 hen kom.....
 
och hen är en stenknäck
som jag sa!
 

 den första som observerats i dessa trakter
ja i hela Storumans kommun
eller om de nu var Tärna socken
 
 så nu är den inrapporterad
 


Lennart fixade middagen
då jag inte hade tid
jag vill få färdigt lilla overallen
för i morgon är de Virk-a-long som gäller

Inga kommentarer: