mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 20 augusti 2013

Bostongurka o garnfärgning

Lennart har äntligen kommit sej för med att åka till apoteket
och köpt ett bra knäskydd
 
jag var in på sjukan och fick lite påfyllning
tog 5 min fast de var fullt med folk i väntrummet när vi kom
 
 
de regnade så Lennart följde med till byn
och vi passade på att ta en fika
 
 och hos bagarn hittade jag den här artikeln
sen sken solen upp

 
och vi åkte ut till Solberg och Lennart fick fixa lite med fönstren
vi tänkte äta hos Gustav men där var de stängt
då tänkte vi Fjällhotellet...och där var de inte öppet än
så vi åkte hem och åt paj med INLAGDA kantareller
så himla gott...varför har jag inte gjort så med kantarellerna förr
 
 nu laddar vi för BOSTONGURKA o GARNFÄRGNING
 
 Lennart hackar tre paprikor
två gula lökar
1kg västeråsgurkor
 
 kokar en lag på 2½ dl ättika 2 dl socker 2 tsk salt 2 msk senapsfrön
 
 sen får de koka sakta i 30-40 min
SMASKENS
 


 efter "lite" regn blir de fart i våran bäck
 


 nu skall vi färga garn är tanken
 
 bäst att sätta på handskar
 
 den här gången använder jag gammal hårfärg
 
 knyter hårt för jag .... vill ha lite flammigt garn
 



 blev inte så flammigt som jag ville
men vi får se hur de blir när de torkat
och jag får nysta upp de
 
 gröna ärtor o köttbullar
 
egenfärgat garn, och de blev en liten väst till Lova
jag har tänkt mej en liten vit kant

Inga kommentarer: