mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 augusti 2013

Gud Elvis Svamp

 dagen började med Gudstjänst
 
 Malå gospelkör sjöng Elvislåter
 
 ja tror att alla var nöjda
Elin tyckte i alla fall de hade varit mycket bra
själv tyckte jag att de var för mycket Elvis
och för lite gudstjänst
men vi är olika
 
 så åkte vi till skogen
 





 hösten är här på riktig nu

 efter tre timmar i skogen var de gott med kaffe o macka
 

 väl hemma blev de kåldolmar
så himla gott
 
 och så skulle de rensas
både Lennart och jag tycker de är kul att rensa
så de blev en trevlig stund
 
 stora kastrullen blev inte riktigt full men nästan
de var dom "stora" kantarellerna
 
dom små skall jag sylta in
 
och soppen skall torkas
myggfönser ligger mellan sängarna,
elementet på max i de minsta rummet
går hur bra som helst

Inga kommentarer: