mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 augusti 2013

en svampdag med Sonja o Hasse

 
 
 
Sonja gör sej redo för en dag i skogen
 
Lennart och Hasse har tydligen hittat nått
 
nu är de dags för paus
 

Kaffevatten är VIKTIGT
 

 
snart är de lunch

stekt fläsk o nypotatis
och kaffe förstås
och en liten bulle
inte alltid man kan sitta så här bekvämt i skogen
både snurr o gung fungerade
 

alla svampar är inte stora
 

efter SEX timmars "promenad"
var vi på väg ner mot bilen
 

jag hade tagit fram en lasagne innan vi for
så de var bara att värma
tur att jag inte behövde laga mat när vi kom hem
för de hade jag inte orkat
 

lite kaffe sen är de bara att sätta fart...
men vi tar förväller och lägger in i morgon
de finns inte ork till i dag
 
undrar va de här är för svamp
vitt skaft och gul hatt (kantarellgul)
hatten ser ut som ett löv mer än en svamp

Inga kommentarer: