mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 15 augusti 2013

jag har fyndat......

 ensam hemma när Lennart jobbar...
 
 leker lite med målarfärg jag också
 
 och så bakade jag muffins
 
    • Receptet är för ca 12 muffins i stora/mellanstora formar
    • Recept:
    • 150gr smält smör,
    • 2 ägg,
    • 2 dl socker,
    • 1 msk vaniljsocker,
    • 1/2 dl mjölk,
    • 3 dl vetemjöl,
    • 1 tsk bakpulver.
    • Fyllning:
    • 100g philadelphia ,
    • 2msk florsocker,
    • 1 msk vaniljsocker,
    • 2 dl (ca 40 st) hallon.

      Vispa ihop smör och ägg med elvisp.
    • Vispa ner sockret.
    • Rör ner vaniljsockret och mjölken men en slev.
    • Rör sedan ner vetemjölet tillsammans med bakpulvret.
    • Rör om.
    • Förbered fyllningen genom att blanda ihop philadelphia med florsocker och vaniljsocker.
    • Häll i en centimeter smet i formarna.
    • Lägg i en klick fyllning och lägg i fyra hallon i varje form.
    • Täck med resterande smet.
    • Grädda i ca 15/20 min i 200℃. Njut!





 lunch jag hittade lasagne i frysen
jag hade ju inte tid att laga mat
när jag skulle baka o måla naglar o sticka

 den här grillen står högt på min önskelista
 

 i dag har jag handlat och vunnit
puzzlet med lilla bäbisen vann jag på Kupan
rosenkransen, tårtspaden och naggen handlade jag för TJUGO kr
 
 så var jag in på "gamla SUNDS" och köpte en baddräckt
125:- bra pris de också den hade kostat 300:-
vi åker ju till Turkiet den 8 okt
 
 kvällsmat
fisk med chili o dillsås
så gott så jag ville ta en portion till
men de gjorde jag inte
 
de går framåt hos Ebbas

Inga kommentarer: