mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 18 augusti 2013

jag behöver din HJÄLP!

jag har lagt in alla bilder och skrivit all text
och så raderar jag allt
SKIT säger jag bara
och så får jag göra om de i morgon
god natt
 
ja då gör vi ett nytt försök...hej o hå
 
Dagen började med ösregn men fram på fm lättade de upp
och vi åkte till Hemavan Åt lunch på FICA
kycklingsallad som inte fastnade på bild
 
 nya parkeringen utanför "gallerian"
 
 och Lennart fick tag i ett par skor på Sprotringen
de var nog dagens bästa grej
999:- riksdaler för ECCO är ju helt OK
 
så åkte vi upp till Fjällparken för de skulle vara
MYRSLÅTTER i dag
men Nej så var inte fallet
de var för blött
 

men de bjöds på fika och kardemummaskopa
och mycket trevlig pratstund
 
 spindelkonst
 
en liten vacker Tegelsopp

 och ett gäng Röksvampar
 
 en Kvanne
 
 Daggkåpa
 
 mossor och lagar är jag INTE bra på
är du? Vet du va de är?
 Grå Renlav...enligt Elin TACK
 
 en ensam Fjällglim alla andra hade blommat ut
 
 och så var de den här?
Familjen Umbelliferae Flockblommig
men vad heter den??
kan du de skriv gärna en kommentar
 Strätta
 

 Brudborste
 
 de var  här de skulle varit slåtter
men vi får hoppas på bra väder på fredag
då blir de nya försök
 
 Slåtterblomma
 
 Mortsbäcken
 
och här stor dom bara och väntade på att jag skulle
PLOCKA dom
och de gjorde jag naturligtvis
 
 här kommer regnet
 
kan vara en överblommad Vändlerot?
 
 Mjölkört eller Rallar Ros
 
 vad är de för växt som har så vackra förställningar?
 


 Sibirisk smörblomma
 

 och vad är detta?
 
 så hem och äta lite kvällsmat
Thaikyckling (sås på påse)
 
 ja ja vet bilden är urusel med blänk i fönstret
men ni ser i alla fall att Lennart städar åt fåglarna
 

 en Stormhatt med en Stormhattshumla
 Stormhatten växer i min rabatt

 så var hemliga virkningen klar
här är baksidan
limmad (stärkt) och klar
väntar bara på att torka
 
och så kvällens gomacka

1 kommentar:

Elin Alenius sa...

Angående laven.. Kan det vara renlav, stenlav eller nåt sånt?