mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 juni 2016

Buss o pannkaka

jag tog bussen...
1;an från Odensvi till Välljärnsgatan
... en tripp på nästan 30 min

  för Eva-Lenas garn har ju rea den här veckan
fick med mej lite garn till väderfilten
Hade sån tur så jag klarade bussresan på ETT klipp
(fram och åter med vändande buss)

 när jag kom hem hade postis varit här
med garnet från Suzanne
hon vill ha långstrumpor

 och fy så hungrig jag var när jag kom hem
tur jag hade lite rotmos och korv att värma

 så väntar jag på ett samtal från Mats Ottosson

Mats ska skriva en fågelbok
där folk får berätta varför dom gillar en viss fågel
och jag har ju en tatuering av en kungsfågel
så jag fick vara med på ett hörn....
Boken kommer ut nästa år på Bonnier fakta

 så blev de dags för kvällsmat

 och de är ju torsdag


 och då ska de vara pannkaka
eller hur
 det gick att sitta på balkongen
om jag kröp upp i hörnet
för de BLÅSTE kallt

 Suzannas sockor är på G

Barnen i Fjällbyn har fått ryggsäckar
av Rädda Barnen o IKEA
säckar med lite olika innehåll beroende på ålder

Inga kommentarer: