mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 juni 2016

VA jag har JOBBAT...och FUNDERAT...och så går de av sej själv

 Väskans bilder ska spegelvändas...jag blir tokig

snälla Elin hjälpte mej...
hon vände bilderna och sände tillbaka på mailen

 men när jag ska lägga in dom på Picasa så går de inte
fel format säger datorn...va då fel..de är ju JPG
nej nu är de plötsligt nått annat...
mellan mailen och fotoprogrammet ändras formatet....
Jag ger upp!!

 Lennart kommer hem redan före lunch
och är helt slut ja han är SJUK helt enkelt
tror de är värmen ... målat hus i solen
de tar på gamla gubbar
Han har sovit hela dagen...väcker honom varannan timme
får i vätska och fruktsallad + salt

själv åt jag en gryta som jag hittade i frysen...
GRYTA stod de bara
och GOTT var de

la mej bredvid Lennart ett stund..
somnade och sov som en stock i 40 min
När jag vaknade kom jag att tänka på
dom spegelvända bilderna igen...
om jag öppnar och spar dom i paddan
för över dom från mailen till FB
och sen går in på datorn
 för över från FB till och picasa
Måste provas....

HURRA DE FUNKADE

kommer regnet nu?
...har hört åskan på avstånd

skriver ut en provbild ...
gör den lite större bara för att se hur de funkar

 MEN VA TUSAN BILDEN BLIR JU FELVÄND ÄNDÅ???
vet inte om jag ska skratta eller gråta
när jag ska skriva ut ställer jag in kopiatorn på
tyg-tryck för de är ju de de ska vara
OCH DÅ VÄNDER DATOR o SKRIVARE SJÄLVA BILDERNA
så den spegelvända bilden blev rättvänd

 så två dagars slit och hjälp från vänner var till ingen nytta
HA HA så de kan bli... men nu är dom i alla fall på papper

 passar på att göra en limpa
medan bilderna coolar ner sej i 30 min


 bästa grannen kom upp med mat till mej
TACK Gunilla för din omtanke

 så där ja nu är bilderna på tyg...får stabilisera sej över natten
sen tar vi nya tag i morgon

så går solen ner...efter ännu en VARM dag
och de kom inget regn...fast jag hade nog velat de

Inga kommentarer: