mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 juni 2016

vilket avslut....TACK TINA

Då har jag fåt mina nya glas i mina gamla bågar....


ser som en örn

 varm kycklingbagett till lunch
på Chantal

 min mamma har sagt
att har jag inte lagt på själv får jag lämna
så de så

 bussen hem...regnet hänger i luften
vid sjukhuset fick chauffören vifta
några vift med vindrutetorkarna

 dagens handling
förutom glasögonen då

 kvällens mat...en klassiker
makaroner och köttfärssås

 Release av Visor på ackord
visor om kvinnorna som jobbat på ASEA
ja om alla kvinnor som slitit i industrin
utan att bli uppmärksammade

 Arash Mokhtari var kvällens konferencié
och så värdens bästa TINA WILHELMSSON

här sjunger hon låten om Tant Olga
(Olga var kompis med mina svärföräldrar)
Det flyger flisor
– om Olga Lundgren som jobbade som graverade på 1940-talet.




Vid Mimerporten väntar Gabriella
– om Ingeborg Mayerhofer (och dottern Gabriella Thies)
som jobbade som linderska på 1950-talet.

 och här är BrittMarie som köpte dom här skorna
när hon som 15 åring fått sin första lön på Mimer
Dansa med i takten
– om Britt-Marie Bladh som jobbade vid löpande band som 15-åring på 1960-talet.

 och så den fantastiska Vendela  
Vilken kvinna Vilken förebild
Det måste bara funka. Det måste bara gå.
– om Wendela Dehlin som jobbade som elsvetsare på 1970-talet.

Vendela Tina Gabriella (som representerade sin mamma) och Britt Mari
(tant Olga var på toa fniss fniss)

Mycket folk var det
och ett
STORT GRATTIS
och
LYCKA TILL
till Tina i hennes fortsatta värv
med att sätta fingret i ögat

och i dag (skriver ju på fredag morgon)
kan Tina o Maria äta jordgubbskräm
Tina fick nämligen en liter kräm i går
(ett internt skämt)

Inga kommentarer: