mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 2 juni 2016

SOMMAR på riktigt

 här hade man tur ... den låg över gångbanan
hade ju kunnat få den i huvudet

 litet bo jag sätta vill...
några barn har börjat bygga en koja i skogen
tänk så roligt
blir lite sugen på att bygga jag också

 och så fortsätter min promenad
fåglarna nästan SKRIKER
koltrast, taltrast, duva, rödhake, bofink och en grå flugsnappare
var fåglar jag såg på min vandring


 det var banne mej mer mygg än träd i skogen i dag

 ett pampigt hus mitt på Bjurhovda
inte underligt att de heter Bjurhovdatoppen


 hela Bjurhovda centrum är nerlagt

 men nu ska det vist hända nått....

 men å andra sidan har dom sagt de i 10 år tror jag

 vid skolan byggs de i alla fall



hade både Ipad och mobil med på min runda...
kan någon förklara varför de blev som de blev

 efter en timmes promenad var de gott med kaffe på balkongen

 så packade jag en låda till Fjällbyns tjejer
trosor o legings

 1869g HURRA jag klarade 2KG gränsen
men trångt blev de
fick nästan sätta mej på lådan för att den skulle gå samman

 så blev det en loppisrunda för Loppan behöver lite saker i sitt skåp
kastrull, 6 glas, 5 kaffemuggar, 6 assietter och 4 glasunderlägg
en rosa skärbräda och några rosa servetter Pris 170:- 

 så blev de kväll och hamnen fick ett besök





Åmans var där igen...


 Kjell o Gunilla hade tagit bord när vi kom ner
första parkett










sen kvällsmat på balkongen
spansk potatisomelett ...

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån BRA dag👍..kram Ellinor