mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 maj 2022

det som inte är stulet kommer igen....


HELT RÄTT
och om lite mer än en månad
åker vi dit


i dag är Lennart på Cykeltävling
packar bilen full 


i Ängelsberg dukades det upp
med saft, vatten, bullar o bananer


här anländer ett gäng ....


HUM
gubbar på taket


letade som en galning efter 
akvarellblock o färger
men då vi möblerat om bland just 
dom sakerna 
HITTAR JAG DOM INTE

fick bli målarbok o pennor istället 


Grannfrun kom in en sväng
och ute vräkte regnet ner i 5 minuter 


dagens ensamlunch
spenatsoppa med korvrester o ägg


picklade granskott


kvällens mat
pirog med ägg o grönt


i dag fick Hedda jobba för födan


hon måste rulla flaskan
för att maten ska ramla ur


hon fick ut alla "pluttar"


när Lennart kom hem 
hittade han mina grejer
högst upp på en hylla i en plastback
jag måste öva öva och öva igen


gjorde klart fjädrarna framför TV i kväll


lite sorgliga dagar
Pappa dog den 25 maj 2008
Mamma 26 maj 2011


Pappa dog på mors dag
när han var ute och hissade flaggan på Parkgården
han han plocka blommor (dom som står på bordet)
När dom hittade honom hade han
buketten i handen
men pappa var död



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så himla tragiskt med din far😢Tur att Lennart räddade fram grejerna,du har verkligen en konstnärlig ådra👍🤗