mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 maj 2022

sista gången på REHAB 😥❤


dagen började med en tur till
bibblan o ❤-punkten


mina nallar ska på utställning







vi hann ta en fika innan det var dax
för nästa uppdrag


sista gången på REHAB
nu går det riktigt bra
och då ska man sluta




lite fusk 
jag lyfter benet med hjälp 
av byxbenet



den enda som jag inte klarade av 
var den här
man ska gå på pluttarna inte golvet









medans jag tränade vidare tog Lennart
en promenad på sjukhusområdet 


det skall byggas ett nytt sjukus
och det är stökigt värre 






när vi kom hem var 
balkongdörren "plomberad"
nu är det kört
 nu kommer jag inte ut på 
den balkongen på ett tag


dagens lunch rester från 
Pizza/mackan 


Lennart (jag) skrev till 1177
på morgonen om ett litet sår han 
har på benet...vet inte när det uppstod
eller varför
men nu är det rött dock inte ont
han fick en tid hos sköterskan
och dom kollade, petade,
och kollade igen
kallade på doktorn 
men ingen fattade vad de kunde vara
nu ska vi tvätta och lägga om
och en ny tid på fredag


Pärzon kom och hjälpte oss
ta ner markisen
den måste bort 
innan dom kommer och tar den
andra balkongen
Visserligen sker det väll inte förrän
om flera månader 
men det som är borta är borta 



lätt som en plätt när man kan


ska fixa nått till kvällen


Lennart och Hedda löser korsord


så där blev det
en soppgryta


creme fresh o grov senap, lite salt o peppar


tänk att så enkelt kan vara så gott


fixade till en liten vante


en ukrainsk pirog till kvällskaffet
TV var på 
men jag minns då inte va de var
för program 




 

Inga kommentarer: