mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 16 maj 2022

ett år av ❤😺KÄRLEK😺❤


för ett år sen idag 
hämtade vi vår kärlek
HEDDA


min kökspojke jobbar


3 kg julskinka
skuren i bitar


hacka 10 lökar


så var det min tur att träda in i köket
mjukfräsa löken och blanda i skinkan


fixa till en sås av detta



och hälla i grytan smaka av...
den här bilden är från nätet då jag missade
sista bilden på skapelsen
men det blev i alla fall
skink stroganoff


så kokade vi 2½ liter ris
och hoppas de ska räcka


fylde stora degbunken det går 7,5 l i den
full med veckosallad
och så åkte vi ner till
citykyrkan och lämnade det hela



själva åt vi matjessill


i morgon ska mina nallar på utflykt
så dom får vädra sej lite i dag


några är väldigt små


Hedda var lite nyfiken


kolla riktigt noga 


här har vi rariteterna
Lennarts nalle från 1945
sydd av damerna på
syfabriken småttingarna 
i Stockholm där svärmor jobbade
och så lilla nallehunden 
som var/är min älskling
köpt på skansen 1950
jag fick välja själv 



uppstekt pannkaka till kvällen


så var även dessa små sockor klara
20 cm från tå till skaft


min älskade balkong
nu är det "avlövad"
t.o.m nätet är borta
så nu får inte Hedda sätta
sin nos dit ut


ännu en vacker afton



nu får det här lilla bordet
flytta... till en ukrainsk familj
Lennart slipade av det 
och oljade in det
så nu ser det rätt bra ut igen



 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbara Heddakatten har gett och fått såå mycket kärlek❤️❤️❤️