mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 maj 2022

storhandla *fniss fniss*


Hedda fyller ut hela kattboet
ska se om jag hittar fler sånna här 
"kattkorgar"
kan vara bra att ha på lager
fall att nått "händer"
då den är en stor favorit


åkte ut till Erikslund och storhandlade


på vägen hem kom vi på att vi ville fika
då fortsatte vi till Hälla
på andra sidan stan 
(men i alla fall på vår sida)
och fikade hos Brynolf bagare
jag åt upp halva locket
hela botten 
och bananerna o vaniljkrämen
gott var det 
och bra gick det



så vilade Hedda och jag middag
om man kan vila middag
på kaffe o bakelse
vet inte riktigt va de kan heta?


vi har massor med mat i kylen 
så nu behöver jag inte laga mat på flera dagar
i dag blev det dom stora köttbullarna 
här med Risoni


Pizza till kvällen


kokade en tomatsås med chili o vitlök
så kokt potatis
champinjoner
salami
tomater
ost
och så lite jordnötter på toppen

blev ju rätt mycket så nu har vi kvar
till morgondagens picnic 


Länge sen Hedda hoppade upp hit
nu när hon minskat i vikt
blir det ju lättare
att "flyga"


kvällens TV...

lite svårt att se men jag har sytt två
ränder ...styrspår 
där jag ska sy på maskin
och sen klippa upp mellan
raderna 
lika läskigt varje gång
att klippa i de stickade

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag har letat och längtat efter en sådan bananbakelse i evigheter men inte hittat någon,kan ju baka själv men jag vill hitta en på kondis.Nu är jag avundsjuk😂👍