mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 2 maj 2022

en dag att fira ...❤


första vackra dan i maj
katten min och jag....

liten omskiving av Cornelis låt


satte på Hedda sele... ändrade lite 
inställningar Hon gillar INTE SELE


hon kan inte gå eller sitta
ramlar omkull
här tar hon stöd av värmeljushållare
för att inte falla samman

förstår inte hur jag ska kunna
hitta ett sele som passar 
damen

Hon fick ha det en stund ändå
för att vänja sej
men jag tvivlar starkt


blev förlåten för selen
då jag borstade henne 



frågan är om vi inte måste köpa större 
balkongbord


å den där magen
så gosig 


att sticka är inte lätt 
då Hedda tycker hon ska ligga 
mitt i mönsterboken


Lennart for ut en sväng
bl.a till Saluhallen och fixade
lunchen
en räkvåffla


vi firar ju  att för 55 år sen flyttade vi 
till vår egenköpta lägenhet


Kassler och hasselbackspotatis
creme de paris fick de bli som sås
och lite veckosallad


när han var ute och "svängde"
fixade han även ett nytt
duschmunstycke 

dagens TV
vandringsled i Japan
och Mästarnas Mästare 



 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den där Heddakatten,hon är go hon❤️