mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 30 maj 2022

en tur ut på landet


Mors dag i dag 
men de viste ni ju redan


våran lilla kossa



hon käkade massa gräs nu på morgonen
så Husse fick torka små högar på golvet
lite här och var.... sånt är livet med katt


dagens lunch


en tupplur


och sen en tur till
Skuggans Gröna 
i Långtora


Lennart frestade med 
Morsdagstårta
jag vågade inte riktigt
norpade någon jordgubbe bara


själv festade jag på en liten
"äppelgrej" 
Annika B är mamma till den


Hedda låg i godan ro och vilade
så kom det en liten vind
och vipps fick hon tak


Husse som är en snäll man fixade till det hela


kolla in knorren på svansen


en jansson till kvällen


börjat på en ny socka
tyckte mönstret var så snyggt
men det syns dåligt
i det mörka garnet
men jag stickar på 
i alla fall


inte lätt att se 
men jag vet i alla fall hur man ska göra


en vän har flyttat in på centrum
han ser hem till oss
fniss fniss

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kossakatten är en underbar liten varelse😻Jag åt två teskedar tårta igår och fick bo på toa några timmar.Sånt är livet😘