mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 3 maj 2022

Ibland går det fort


morgonen börjar på lasarettet
med
gruppträning för höftopererade
vi håller till i ljusgården

med alla dessa 647 löv i olika gröna nyanser
löv från 77 olika träd runt om i världen
hela skapelsen rör sej en gång i timmen


station 1
gå rakt med en fot framfö den andra
som på ett snöre
KAN JAG EJ


station 2
sätt den ner men bara nudda stolen
och res dej igen
kan jag nästan


station 3
försökt att gå som vanligt
kan jag nästan


här ska du gå i sidled 
men höga benlyft
KAN JAG EJ


station 4
gå balansgång på den mjuka "grejen"
KAN JAG EJ
"bara" gå på dom mjuka kuddarna
KAN JAG EJ



borta vid ringen
station 5 o 6
tåhäv 
de kan jag
stå med särade ben 
och flytta tyngden till det opererade benet
kan jag nästan
station 7
gå i trappa
kan jag nästan


station 8
balans
kan jag 
om jag får hålla i mej
vilket inte är meningen 


men fint ställe är det och roligt har vi


när Lennart hämtade mej
från träningen  
blev det en tur till Maxi Hälla
för lite handling


i dag blev det inte bara mat
utan lite nytt till köket också
så välbehövligt


Hedda och husse har ett gemensamt intresse


stuvade makaroner om Lennart får bestämma


måste fixa en stickning som jag kan ha 
framför TV
och när jag ska på stickjunta med Kerstin
går inte att ha invecklade mönster då inte
så overallen får jag ta vi lugna stunder
där jag kan koncentrera mej


hur fort kan det gå❓
uppenbarligen väldigt fort
var på mammografi i tisdags
och i dag måndag kom svaret
1 vecka

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Men tänk så mycket du KAN👏🫶